Koncert finałowy III Letnich Warsztatów Big Bandowych

Koncertem finałowym, który odbył się 27 sierpnia br. w Jasielskim Domu Kultury, zakończyły się III Letnie Warsztaty Big bandowe. W wakacyjnej edycji wzięło udział 19 uczestników, już nie tylko z Jasła czy powiatu jasielskiego, ale również z Małopolski. Wszyscy otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz upominki, ufundowane przez Miasto Jasło.

Warsztaty trwały 5 dni, od 23 do 27 sierpnia br. Zorganizowane zostały przede wszystkim po to, aby młodzi ludzie się uczyli i doskonali swój kunszt. Jak podkreśla Wojtek Nowicki, pomysłodawca warsztatów, za każdym razem poprzeczka stawiana jest coraz wyżej, a młodzież radzi sobie doskonale.

Pierwsze warsztaty bigbandowe miały miejsce podczas ferii zimowych w 2019 roku, a ponieważ cieszą się sporym zainteresowaniem, są kontynuowane. – Okazuje się, że młodzi ludzie bardzo chętnie przebywają ze sobą, muzykują razem, uczą się integracji, wymieniają doświadczeniem, ale przede wszystkim też uczą się sztuki improwizacji i sztuki interpretacji utworów w duchu i poetyce bigbandowej – mówiła otwierając koncert Helena Gołębiowska, dyrektor Jasielskiego Domu Kultury.

Tegoroczne warsztaty prowadziło trzech muzyków: Michał Król (absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach, Wydział Jazzu oraz Saksofonu Klasycznego. Studiował w Akademii Sztuki w Szczecinie, uczy w Tarnowie gry na saksofonie klasycznym i jazzowym); Robert Pisarek (absolwent Akademii Muzycznej w we Wrocławiu, nauczyciel gry na trąbce w Prywatnej Szkole Muzycznej I i II stopnia w Jaśle oraz w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych w Gorlicach) oraz Wojtek Nowicki (absolwent Edukacji Artystycznej Uniwersytetu Śląskiego, filia w Cieszynie, aranżer, muzyk, instruktor JDK). Dodatkowo podczas koncertu wspomagali ich: Adrian Faryj (saksofon altowy), Łukasz Książkiewicz (saksofon barytonowy) oraz  Filip Madej (puzon), student IV roku Akademii Muzycznej w Łodzi, który współprowadził również warsztaty.

Podczas koncertu finałowego młodzi muzycy wykonali: „C Jam Blues” Duke’a Ellingtona, „Birdland” Josefa Zavinula, „Alexander’s Rock” Irvinga Berlina, „Doxy” Sonny’ego Rollinsa oraz „Tequila” Chuck’a Rio i „Smooth” Carlosa Santany. Te dwa ostatnie zabrzmiały również na bis, którego gorąco domagała się publiczność.

kp